FANDOM

Gears of War to gra akcji wydana na konsolę Xbox 360 i Microsoft Windows. Twórcą gry jest Epic Games, wydawcą Microsoft Game Studios. Dystrybucją w Polsce zajęło się CD Projekt. Premiera amerykańska odbyła się w 2006 roku. W 2008 roku ukazało się Gears of War 2, a w 2010 jej filmowa adaptacja.

Fabuła Edytuj

Historia rozgrywa się na planecie zwanej Sera, klimatem i budownictwem przypominającą Ziemię. Przez wiele lat mieszkańcy Sery toczyli ze sobą wojnę, której głównym powodem był konflikt o surowce. Dzięki odkryciu nowego źródła energii, substancji znanej jako imulsja, doszło do zakończenia sportu. Niedługo później spod powierzchni planety wyszły istoty zwane szarańczą, zaś wydarzenie to nazwano później Dniem Wyjścia (Dzień E). Szarańcza zabiła około osiemdziesiąt procent mieszkańców planety, zaś pozostali przy życiu ludzie, nie chcąc dopuścić do przejęcia swej planety przez nieprzyjacielskie im szarańcze, zdecydowali się zniszczyć opanowane przezeń miasta przy użyciu satelitów. Ci z ludzi, którzy przeżyli, schronili się w miejscach, gdzie ziemia jest zbyt twarda, by można było się przez nią przekopać, gdzie zaczęli toczyć dalszą walkę z Hordą szarańczy.